Кількість
|
Вартість
|
||
|
Топ кооп
Топ кооп
Кооперативна пригодницька гра в жанрі детективу й жахів за мотивами творів Г. Ф. Лавкрафта, настільна гра «Прадавній жах» вийшла в 2013 році. Гру розробили славетний Корі Конечка (творець таких епічних ігор, як «Forbidden Stars», «Twilight Imperium: Fourth Edition», «Star Wars: Rebellion» та «Star Wars: Outer Rim») і талановита геймдизайнерка Ніккі Валенс, також відома за іграми «Жах Аркгема. Третя редакція» та «Маєтки божевілля».
У 2013 році гра «Eldritch Horror» стала номінантом престижних конкурсів «Board Game Quest» і «Golden Geek» у категоріях «Найкраща гра року», «Найкраща кооперативна гра», «Найкраща тематична гра» та «Найкраще оформлення». «Прадавній жах» досі входить до ТОП-100 найкращих ігор світу та до ТОП-30 найкращих тематичних ігор на сайті «BoardGameGeek».
Світу загрожує пробудження одного зі Стародавніх — неймовірно сильних істот, що населяли всесвіт ще до початку часів. Гравці виступають у ролі дослідників, що намагаються розгадати моторошні таємниці, захистити людство від немислимих жахів і врешті-решт вигнати Стародавнього з цього світу. Якщо дослідники не досягнуть цієї мети, Стародавній пробудиться, а людство буде приречене.
Сценарій і стиль партії залежить від вибору одного з чотирьох Стародавніх. У базовій грі є Азатот, Йоґ-Сотот, Шуб-Ніґґурат і, звісно ж, старий недобрий Ктулху. Щоб перемогти Стародавнього, гравці повинні розгадати три таємниці. Для розгадування таємниць потрібні докази. Кожен гравець вибирає дослідника з унікальними уміннями та здібностями. Отримавши початкове майно, створивши чашу монстрів, колоду міту й розмістивши інші колоди, гравці застосовують початкові ефекти.
Партія триває кілька раундів, кожен з яких складається з таких фаз:
Дослідники по-черзі переміщуються ігровим полем і готуються до майбутніх викликів. У свій хід гравець може виконати до 2 різних дій:
Дослідники по черзі розігрують по 1 зустрічі. Для цього гравець бере карту зустрічі із зображенням своєї локації (якщо перебуває в одному з дев’яти міст) або з колоди загальних зустрічей та застосовує ефект для свого типу або назви локації, опісля чого карта скидається. Якщо дослідник перебуває в локації з одним або кількома монстрами, він повинен у довільному порядку по черзі розіграти бойову зустріч з кожним монстром у цій локації. Жетони зустрічей у локаціях дають дослідникам додаткові варіанти зустрічей – дослідницькі, експедиційні, зустрічі в Інших світах тощо.
У цій фазі головний дослідник відкриває верхню карту з колоди міту й виконує вказівки в зазначеному на карті порядку – переміщує жетон передвістя і підвищує приреченість, застосовує ефекти розплати на всіх ігрових компонентах, розміщує ворота, додає монстрів із чаші, жетони Стародавніх, викладає чутки, докази тощо.
Деякі ефекти вимагають від дослідника пройти перевірку. Для цього гравець кидає стільки кубиків, скільки вказано біля символу відповідного вміння на листі дослідника з урахуванням усіх ефектів, що збільшують чи зменшують значення цього вміння. Під час будь-якої перевірки дослідник кидає щонайменше 1 кубик.
Якщо дослідник викинув принаймні один успіх («5» або «6»), він успішно пройшов перевірку. Якщо ж він не викинув жодного успіху, то провалив її. Загальну кількість викинутих успіхів називають результатом перевірки. Після цього дослідник виконує вказівки згідно з результатом.
Під час перевірки, відразу після кидка кубиків, дослідник може витратити один жетон доказу, щоб перекинути один кубик. Він може зробити це кілька разів, якщо у нього вистачає жетонів доказів.
Дослідники розігрують бойові зустрічі, щоб перемогти монстрів і вилучити їх з ігрового поля. Під час зустрічі з монстром дослідник перевертає його жетон і читає текст на звороті. Щоб визначити результат бойової зустрічі, він проходить дві перевірки: спершу перевірку волі, а потім перевірку сили.
Монстр втрачає стільки здоров’я, скільки успіхів викинув дослідник під час другої перевірки. Покладіть на нього відповідну кількість жетонів здоров’я з запасу. Якщо стійкість монстра менша, ніж кількість утраченого здоров’я (або дорівнює їй), монстр переможений та повертається в чашу монстрів.
Дослідники перемагають, щойно розгадають три таємниці Стародавнього. Якщо Стародавній пробудився, для перемоги дослідникам також доведеться розгадати його останню таємницю (яка зазвичай змушує перемогти Стародавнього в бою).
Дослідники програють, якщо стається щось із цього: