Розслідуйте злочини, щоб довести свою (майже) невинність
Ваш загін вирушив у героїчний похід, щоб віднайти втрачену корону імператора Ошри, проте останній вечір у таверні закінчився дещо не так, як планувалося – ви з вашим загоном хильнули пряного чаю… і наступного ранку стали головними підозрюваними в низці жахливих злочинів! Чи вдасться вам знайти справжніх лиходіїв, довести свою (майже) невинність і продовжити героїчний похід?
«Майже невинні» – це кооперативна гра на дедукцію: ставте влучні запитання, ведіть нотатки, використовуйте жетони розслідування і створюйте комбінації з карт розгадок у різних сценаріях, щоб розкрити злочини і врешті-решт довести свою невинність! Рівні складності
Усього в грі «Майже невинні» є три рівні складності. Залежно від вибраного рівня складності ви можете обговорювати за столом ті чи інші ігрові нюанси:
Легкий рівень. Можете повідомляти іншим гравцям, підказки якого типу викликають у вас сумніви, а які ви вже розгадали.
Звичайний рівень. Ви можете лише повідомляти, завершили ви розгадувати свою справу (і готові до завершення гри) чи ні.
Експертний рівень. Вам узагалі заборонено розповідати про свій прогрес у розгадуванні.
Персонажі
Протягом проходження кампанії у гравців з’являються персонажі з уміннями, які дають додаткові стратегічні можливості. Кожен гравець може вибрати будь-якого персонажа, а отже, відповідне вміння, яке він буде використовувати у грі:
Дін, мудрець. Один раз за гру Дін може вибрати одного гравця (себе також). Цей гравець бере 3 невикористані карти зі стосів карт розгадок у будь-якій комбінації. Потім гравець вибирає 1 з 3 карт розгадок і показує її іншим гравцям.
Тіор, бувалий. Тіор починає гру з 2 особливими жетонами розслідування. Один раз за гру Тіор може вибрати будь-якого гравця, який викладе один із цих жетонів на поле – на середину одного з квадратів 2х2. Білий жетон указує на те, що в цьому квадраті є принаймні 1 розгадка. Чорний жетон указує на те, що в цьому квадраті немає ніяких підказок.
Ед, дослідник. Один раз за гру Ед може замість звичайного ходу поставити одне з двох альтернативних запитань: «Мій лиходій – це тварина» чи «Мій доказ – це рідина?»
Окра, стрілець. Один раз за гру Окра може замість свого ходу поставити будь-яке запитання щодо рядка/стовпця, про який уже питали. Окра використовує свій особливий жетон розслідування замість звичайного жетона розслідування.
Валія, звитяжниця королеви. Один раз за гру Валія може використати своє вміння, щоб перемістити жетон королеви на будь-яке місце й поставити особливе запитання: «Скількох підказок на цю мить торкається королева?»
Ігролад
Приготування. Отримання карт розгадок. На початку гри кожен гравець бере по 1 карті з кожної колоди карт розгадок. Разом ці карти розгадок утворюють секретну комбінацію, яка є розгадкою справи для гравця ліворуч.
Хід гравця. Активний гравець ставить 1 з 2 можливих запитань і кладе жетон розслідування біля відповідного ряду або стовпця: «Скільки підказок у цьому ряді/стовпці стосуються моєї справи?» або «Чи є в цьому ряді/стовпці моя жертва/лиходій/доказ/локація/злочин?». Усі гравці по черзі відповідають на запитання, поставлене активним гравцем.
Ведення нотаток. Протягом розслідування кожен гравець робить позначки в таблиці на своєму листі-нотатнику. На початку гри гравець позначає клітинки з розгадками для гравця ліворуч літерою «Р» та заштриховує клітинки без підказок. Далі кожен гравець протягом гри записує відповіді, отримані від гравця праворуч. Гравці можуть робити будь-які додаткові нотатки та переглядати допоміжний текст на ширмі, щоб визначати свої підказки.
Розкриття справ. Після того як гравці використають усі доступні в сценарії жетони розслідування, кожен повинен спробувати розкрити свою справу (комбінацію підказок). Гравці можуть здогадатися про свої підказки раніше, проте вони всі повинні розкрити їх одночасно. Після того як гравці спробують розгадати свої комбінації, вони по черзі оголошують свої ймовірні підказки тип за типом.
Кінець гри. Якщо гравці правильно розгадають усі підказки, вони перемагають і можуть переходити до наступного сценарію.