ПРО ГРУ
У грі «Tiletum» учасники перевтіляться на купців, що мандруватимуть від Тіле (тоді Бельгія) до Венеції у пошуках слави й збагачення. Інвестуйте у будівництво видатних соборів, вражайте аристократичні родини й здобувайте титул найпрославленішого торговця своєї доби!
На перебіг гри значним чином впливають гральні кістки, що можна порівняти із подібною механікою в стратегіях «Гранд-готель Австрія» або «Кам'яна доба». Та якщо ви бажаєте більш сімейного ігроладу, зверніть також увагу на гру «Лісовий затишок». Водночас значно тематичніше й дещо контрольованіше випадковість використовується у грі про створення вишуканих напоїв «Distilled».
Перебіг гри Tiletum
Партія у «Тілетум» завжди триває чотири раунди, кожен з яких поділено на п'ять послідовних фаз:
- Фаза підготовки. Протягом цієї фази перший гравець бере з мішечка кубики (кількість залежить від складу учасників), кидає їх та розміщує на відповідних секціях колеса дій.
- Фаза дій. На початку цієї дії гравці спершу мають посунути свої маркери на треку милості короля назад на кількість поділок з випадково відкритого жетона корупції. Після цього гравці по черзі вибирають по одному розміщеному кубику й виконують дії з відповідного сектора. Кубики різних кольорів приносять різні ресурси у кількості числа, що випало на грані. Всього у грі 5 видів ресурсів: золото, їжа, вовна, камінь і залізо.
Виконати кожну дію можна у декілька способів, й кожен спосіб матиме свою вартість в очках дій які необхідно витратити відповідно до поділки на колесі, яка зараз вказує на цю дію:
- Дія архітектора - ви можете перемістити свою фішку архітектора до сусідньої локації на мапі, розмістити колону у місті, в якому наразі перебуває архітектор, або взяти з цього міста одну плитку бонусу (на них можуть бути контракти або герби, які знадобляться вам далі);
- Дія купця - ви можете перемістити свою фішку купця до сусіднього міста на мапі, поставити до міста, у якому перебуває купець, один свій будинок із запасу, або ж взяти з цього міста плитку бонусу.
- Дія мешканця - ви можете оновити увесь ряд плиток мешканців, взяти одну з них собі (й відразу поповнити ряд), або ж розмістити мешканця до кімнати на одному з поверхів свого помістя на планшеті (потому ви відразу отримуєте бонус цього мешканця).
- Дія контракту - отримайте контракт з ряду (не треба відразу його поповнювати) й додайте собі до резерву, або обміняйте ресурси.
- Дія короля - витратьте стільки ОД, на скільки бажаєте посунути свій маркер на треку милості короля.
- Дія блазня - витратьте усі свої ОД на будь-яку одну іншу дію.
- Фаза короля. Гравець, маркер якого найдалі просунувся відповідним треком, може взяти або скинути плитку бонусу короля. Після цього змініть маркери на шкалі порядку ходу: першим тепер ходитиме гравець, що найдалі просунувся треком милості короля.
- Фаза ярмарку. Ярмарок відбувається завжди в іншому місті, що заздалегідь визначено ще на етапі приготувань до партії. На ярмарку ви можете здобути додаткові ПО, та щоб брати участь у ярмарку, ви мусите мати купця або будинок у місті, в якому він відбувається.
Для того, щоб виконати контракт, ви маєте зібрати необхідну кількість ресурсів. За виконання контракту посуньте свій маркер на треку переможних очок й відразу розмістіть виконану плитку контракту у відповідний ряд на своєму планшеті. Кількість контрактів обмежена кількістю комірок у вас на планшеті.
Протягом ярмарку ви здобуваєте кількість ПО з поля та плиток у цьому місці й додатково кількість ПО з крайньої не закритої плиткою виконаного контракту клітинки в себе на планшеті.
- Фаза оновлення. Протягом цієї фази ви додаєте на порожні комірки на плитках дій нові плитки бонусів, а також оновлюєте плитку бонусів на треку милості короля. Після цього поверніть на одну поділку за годинниковою стрілкою колесо дій (тепер усім діям відповідатиме інше значення кубиків), а усі кубики поверніть у мішечок. Тепер ви готові починати новий раунд.
Будь-якої миті після виконання дій у другій фазі ви також можете виконати завдання, надруковане на полі.
Наприкінці четвертого раунду триває фінальний підрахунок очок, й гравець із найбільшою кількістю ПО здобуває перемогу.