ПРО ГРУ
"Шериф Ноттінгема" - весела компанійська гра, споріднена картковій грі "Вірю-не-вірю". Це захоплююча гра на блеф, мабуть, найкраща в своєму роді. Гра була розроблена в 2014 році й отримала вже друге видання з переробленим дизайном. Усередині цієї коробочки на вас чекають оновлені правила та нові компоненти: шостий торговець, карти чорного ринку та помічники шерифа. Гра ставала номінантом конкурсів "Golden Geek 2014" (краща гра року, краща паті-гра, найкраща карткова гра і найкраща сімейна гра), "Origins Awards 2015" і "SXSW Gaming Awards 2015". У 2015 році "Шериф Ноттінгема" взяв головну премію на конкурсі "Boardgames Australia Awards". На даний момент гра займає 19 місце серед ігор для вечірки та 35 місце в рейтингу кращих сімейних ігор світу на сайті BoardGameGeek.
Дії гри відбуваються у міських воріт, де розташувався противний товстий шериф. На жаль, Робін Гуд далеко, десь у нетрях Шервудского лісу, а крім нього обламати роги шерифу зовсім нікому. Тому бідним торговцям доведеться розраховувати тільки на свої сили. Щоб провезти в місто товари, їм доведеться викручуватися, хитрити і блефувати, а іноді і платити мзду проклятому хабарнику. Чим більше легальних і контрабандних товарів вдасться провезти і чим більше золота виторгувати, тим більше шансів на перемогу в грі. До дозволених товарів відносяться яблука, хліб, сир і кури, а до заборонених - медовуха, перець, шовк і арбалети.
Хід гри
Партія ділиться на раунди. Щораунду роль шерифа виконує один з гравців. Спершу купці добирають карти зі стопок скиду або з колоди, а потім кладуть у свої мішечки від однієї до п'яти карт товарів. Далі гравці зустрічаються з шерифом. Кожен купець оголошує тип легального товару в своєму мішку і його кількість. Шериф повинен вирішити, розкривати або не розкривати мішечок. Щоб шериф не відкривав його, гравці можуть пропонувати хабара - золото або карти товарів (або годувати його обіцянками). Якщо шериф повірив і пропустив купця, той розкладає провезені товари на своєму прилавку.
Якщо шериф все-таки вирішив перевірити вміст мішечка, можливі два варіанти розвитку подій:
- Якщо в мішечку виявилося не те, що оголошено: товари конфіскуються і купець сплачує зазначений на них штраф
- Якщо в мішечку виявилося те, що оголошено: шериф платить купцеві штраф за кожен товар
Кінець гри
Гра закінчується після того, як всі гравці двічі побувають шерифом. Щоб визначити переможця, гравці підсумовують своє золото і додають до нього переможні очки за товари на прилавку - легальні і контрабандні. Той, хто набере більше переможних очок, перемагає.