ПРО ГРУ
Настільна гра «Концепт» чимось нагадує ігри "так/ні", в яких гравці ставлять ведучому запитання щодо загаданого слова, на які він може відповісти тільки "так" або "ні". Ці запитання стосуються послідовно чогось загального ("чи воно живе?"), потім - особливого ("воно живе у воді?"), та детального ("воно зелене?"). Ці запитання і є концептами, на які гравці розбиватимуть слово. А втім, у настільній грі «Concept» слово на складові розбиватиме ведучий завдяки розміщенню на полі маркерів поруч із зображеннями ключових для пояснення слова понять!
Приготування до гри Концепт
- Розташуйте поле на столі у такий спосіб, щоб всі учасники бачили зображення-символи.
- Перетасуйте колоду карт концептів та розмістіть її неподалік від поля.
- Поруч утворіть запаси подвійних та одинарних жетонів переможних очок.
- Розташуйте в одному місці усі маркери підказок різних кольорів та відсортуйте їх за кольорами - так буде зручніше.
- Поділіться на команди по двоє гравців.
- Випадково виберіть команду, що пояснюватиме слово першою та розпочинайте гру!
Перебіг гри Концепт
Команди учасників по черзі стають ведучими. Ведучі своєю чергою пояснення послідовно мають:
- Взяти верхню карту з колоди концептів;
- Вибрати одне з 9 слів тієї складності, яку самі вважають для себе підхожою;
- Пояснити слово завдяки самим лише маркерам підказок, які можна розміщувати поруч із зображеннями-символами на полі!
Правила використання підказок досить прості:
- Використайте маркер із символом знаку питання для позначення головного концепту й поясніть його завдяки кубикам того ж кольору. Наприклад, "професія" як головний концепт, "тварини" та "вода" - як додаткові. Можливо, це океанолог?
- Використовуйте за потреби маркери додаткових кольорів, щоб поглибити концепт: додавайте до базового концепту нові за тими ж правилами.
- Ви завжди можете вказати гравцям, у якій послідовності ви розмістили маркети на комірках символів: часто це дуже сильно допомагає у розв'язанні.
- Ви можете розмістити декілька маркерів у одній комірці, щоб вказати на кількість або наголосити на певному аспекті.
- Ви можете казати решті учасників тільки "так" і нічого більше.
- Ведучі можуть таємно від решти гравців перемовлятися між собою.
- Час пояснення концепту не обмежений, і ви завжди можете почати спочатку, якщо всі вже заплутались.
Визначення переможця у грі Концепт
Коли хтось з учасників правильно називає слово, яке пояснюють ведучі, вони отримують по одному одинарному жетону ПО, а гравець, що відгадав слово - один подвійний. Після цього хід передається наступній за годинниковою стрілкою команді ведучих.
Гра завершується, щойно усі 12 подвійних жетонів ПО знайдуть своїх власників.
Гравець із найбільшою кількістю ПО на жетонах стає переможцем.